6.Sınıf Bilişim 2.Dönem Algoritma Gülse'nin Hikayesi

Merhaba arkadaşlar. 6.sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi 2.dönem konularından birisi de algoritma ve akış şemaları konusudur. Bu konu ile ilgili hazırlanan Gülse'nin hikayesini okuyalım ve bu hikayede yer alan alt problemleri bulalım. Daha sonra bu problemleri çözmeye yönelik algoritmaları geliştirelim.


Evet yukarıda yer alan hikayemizi okuduktan sonra hikayede yer alan problemler ise şu şekilde;

A. Bir röportaj hazırlamak. 
B. Bir sinema eleştirisi yazmak. 
C. Bir kitap değerlendirmesi yapmak. 
D. Sınıf etkinliklerinden bir haber hazırlamak. 
E. Bir bulmaca hazırlamak. 
F. Bir karikatür tasarlamak.

Evet problemleri belirledikten sonra sıra bu problemlere uygun çözüm algoritmaları geliştirmeye geldi. 6.sınıf bilişim teknolojileri yazılı sınavlarınız da mutlaka bu konu ile ilgili karşınıza sorular gelecektir.

A. Röportaj yapmak Gülse röportajı 

Meral Teyze ile yapmaya karar vermişti. Meral Teyze okulundan emekli olmuş bir öğretmendi ve evlerine yakın oturuyordu. Bu işi tamamlamak için önce Meral Teyze ile yapacağı röportaja yönelik bir algoritma hazırlamalıydı. Bununla birlikte röportajda kullanacağı soruları da hazırlamalıydı. 

1. Meral Teyze’den röportaj için randevu al. 
2. Röportaj nasıl yapılır araştır. 
3. Örnek röportajları incele. 
4. Röportaj sorularını hazırla. 
5. Soruların yanıtları için boşluklar bırak. 
6. Fotoğraf makinesini hazırla. 
7. Materyallerini kontrol et. 
8. Gidiş yolunu planla. 
9. Evden çık. 

B. Sinema eleştirisi yazmak 

Gülse vizyona giren filmleri neredeyse hiç kaçırmaz. Bu nedenle sinema işi hem kolay hem de eğlenceli olacak. Bunun için olabildiğince okuldaki öğrencilerin ilgisini çekecek bir film seçmesi gerekiyor. Öncelikle okul gazetesi ortaokul yaş grubuna uygun olduğuna göre 10-15 yaş aralığına uygun bir film belirlemesi lazım. 

1. Vizyondaki filmleri incele. 
2. Uygun bir film seç. 
3. Filmin künyesini araştır. 
4. Filmin gösterim gün ve saatlerini belirle. 
5. Uygun olan gösterime bilet al. 
6. Filmi izle, bu arada notlar al. 
7. Filmle ilgili görüşlerini yaz. 
8. Taslaklarını temize çek. 
9. Görsellerle destekleyerek metnine son şeklini ver. 

C. Kitap değerlendirmesi yapmak 

Gülse okumayı çok seviyor. Öte yandan değerlendirmesini yapıp önereceği kitap, arkadaşlarının da sevebileceği bir kitap olmalı. Bunun için son zamanlarda okuduğu kitapları bir defa daha kontrol edip arkadaşlarının sevebileceği bir kitap seçmeli.

1. Son bir yılda okuduğun kitapları incele. 
2. En çok beğenileceğini düşündüğün bir kitabı seç. 
3. Kitabı gözden geçir. 
4. Notlarını incele. 
5. Kitabı tanıtan bir değerlendirme yaz.

D. Sınıf etkinliklerinden bir haber hazırlamak

Sınıfta neredeyse her ders bir etkinlik yapılıyor. Ama Gülse okul dışı etkinliklerden birisini haber yapmayı tercih ediyor. Bununla birlikte planlamalarında böyle bir etkinlik olup olmadığını öğrenmesi gerek. Eğer yakın tarihli bir gezi yoksa sınıf için etkinliklerden birisini seçmesi gerekiyor. 

1. Sınıfın okul dışı etkinliklerini tespit et. 
2. Yakın tarihli bir etkinlik seç. 
3. Yakın tarihli bir etkinlik yoksa sınıf içi etkinlik seç. 
4. Etkinliği gözlemle. 
5. Etkinlikle ilgili öğretmenlerden bilgi al. 
6. Etkinlik süresince notlar al. 
7. Etkinlik sonunda notlarını düzenle. 
8. Haber metnini düzenle. 

E. Bir bulmaca hazırlamak 

Gülse bulmaca için neler yapabileceğini düşünürken içinde her dersten soruların olduğu karışık bir bulmaca hazırlamaya karar verir. 

1. Okuldaki derslerin isimlerinin olduğu bir liste oluştur. 
2. Her dersten birer kelimelik kavramlar tespit et (birden fazla örneğe ihtiyacın olabilir!). 
3. Kavramların tanımlarını çıkar. 
4. Tanımları ipucu olarak listele. 
5. Kavramları ortak harflerine göre yerleştir. 
6. Bulmacanın şablonunu oluştur. 
7. Kavramları yerleştir. 
8. Bulmacayı tamamla. 

F. Bir karikatür tasarlamak 

Karikatür olarak neler yapabilirim diye düşünürken geçen günkü sınavdan önce sınıftaki karmaşayı karikatürleştirmek aklına gelir. 

1. Sınav öncesinde sınıfta olanları yaz. 
2. Kimlerin olduğunu listele. 
3. Karikatür için çizimi hazırla. 
4. Karakterlerin konuşmalarını yaz. 
5. Konuşma balonlarını karikatüre yerleştir

Evet arkadaşlar Gülse'nin hikayesinde yer alan problemler ve çözüm algoritmaları bu kadardı. Sınav öncesi mutlaka bu konuları iyi tekrar edin sınavda bu tarz sorular karşınıza çıkabilir.
6.Sınıf Bilişim 2.Dönem Algoritma Gülse'nin Hikayesi 6.Sınıf Bilişim 2.Dönem Algoritma Gülse'nin Hikayesi Reviewed by Celil Öğretmen on Mart 02, 2019 Rating: 5

2 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.